Tips

15 minuten per week scheelt een pak calorieën en centen

TIP VAN DE DAG : 15 minuten per week scheelt een pak calorieën en centen

"Wat gaan we nu weer eens eten vandaag ?"

wat_eten_we_vandaag

Dit klinkt bij veel mensen bekend in de oren. Je staat - meermaals per week - in de winkel en kijkt rond om te zien wat je nu weer gaat eten.
Niet alleen kost dit veel tijd, je geeft ook nog eens meer geld uit en riskeert (veel) meer calorieën mee te nemen naar huis.

Hoe pak je dit aan zonder al te veel tijdsverlies :

- Maak jezelf een Pinterest account aan
- Word lid van een aantal leuke Facebookgroepen of pinterestgroepen die gezonde en lekkere recepten delen
- Pin de recepten die je in de week tegenkomt op Facebook vast op je Pinterest account

Maak 15 minuten tijd vrij in de week om een weekmenu op te stellen :

- Overloop je recepten op Pinterest (je hebt meteen de link naar het recept).
- Beslis wat jij die week gaat maken en schrijf die op, voorzie ook je (gezonde) tussendoortjes !
- Terwijl je het recept bekijkt maak je de boodschappenlijst aan (groepeer meteen per soort : Verse groenten en fruit, rayon zuivel, rayon vlees, &hellipWinking
- Vul je boodschappenlijst aan met de rest van de boodschappen die je nog nodig hebt in de week (huishoudproducten, &hellipWinking
- Ga naar de winkel en loop je lijstje af

Je hebt alles in één keer. Dat spaart al een hoop ritten uit en tijdsverlies.
Het winkelen zelf duurt niet zo lang.
Je neemt correcte hoeveelheden mee aan de hand van het recept : geen overschotten die nadien 'gesnackt' worden.
Je hebt gepast tussendoortjes voorzien en ook die kast stulpt niet uit met verleidingen (Je hebt nagedacht over gezonde tussendoortjes en hebt die ook in huis !)
Je bespaart centen (meermaal shoppen, benzine, je neemt vaak weer impulsief dingen mee die je anders niet zou kopen)
Je bespaart vooral heel veel ergernis bij het steeds terugkomende vraagstuk over wat er nu weer moet klaargemaakt worden
Je varieert veel meer door de recepten te doorlopen en niet steeds terug te grijpen naar de gekende maaltijden